29 december 2005

Gaggia

Idag är dagen G - dagen så en Gaggia espressomaskin flyttat in i mitt liv. ett par timmar gick åt att knåpa ut hur den fungerade och det fungerade till slut, men jag har inga koppar som passar under brugghuvudet, så¨jag funderar på att ta n sväng in til Etuna och skaffa ett gäng. Om vädret tillåter, förstås, det har snöat och yrt hela dagen och ingen snöplog har synts till på min fjantgata iallafall. Elloskatalogen kom på posten, ett välkommet blädder till brunchen. (jag verkar vakna 11 varenda dag denna vecka. Får ta & skärpa mej nästa år.
Idiotungar/ungdomar utaför på gatan kastar snöbollar på fönstren (ge faan!) och snäller småraketer på nätterna. Så onödigt och dumt. Må ni kissa på er, era otyg!
Tog lite bilder på vädret.





Fixade färdigt den lilla broschyren som Kristine ville ha. Blev ganska nöjd. Ska se hur vi ska göra med tryckning imorgon.

Lilla fisken flörtade med objektivet när jag fotade den.