07 augusti 2008

Pagondas, Platanos och Psili Ammos


griniga parasolluthyraren.



Den kunde väl jag ha fått! (gott med fikon)

roliga fordon...

Turkiet på andra sidan. Sett från vägen mellan Ireon & Pagondas.

Platanos torg.

by på väg till Pagondas. Ständigt dessa gubbar.



Pagondas

Ännu fler gubbar på torget i Pagondas

Här är det varmt! Nu kl. 22 är det ca 33 grader. Jag föll till föga och tog och beställde ac. Igår var jag en sväng runt de östra bergen och upp på "mitten, så man såg bägge kusterna från Platanos, kul!

Idag har jag tagit del av Psili Ammos långgrunda och finkorniga strand. Dyrt var det, kom dit efter 13, men var ändå tvungen att pröjsa parasoll heldag och för två pers. Larvigt. (6 euro- ocker !)

Rygg-flagningen har avtagit och tack vare handtaget på en hålslev kan jag hjälpligt ge mej själv smörj på ryggen. Man får vara fiffig.