05 april 2009

Frödags 1

I går satte jag en del fröer, ungefär hälften av påsarna jag hittade på Impecta. Den andra hälften ska ut på friland, eller rättare sagt, lådor...

Tomater:

Money Maker, såklart. Den funkade bra förra året, så jag kör den igen. Kanske ska satsa på större murarhinkar iår, de små blev väldigt uttorkade.


Brown Berry, kul med bruna tomater.


Super Sweet, pytte i långa rankor. Kanske inte funkar med blåsten ibland, men jag testar. Ska ockupera hela bodväggen, tänkte jag.


Dessa satte jag i mina nyinköpta "Root Trainers" från Impecta.

De kändes lite sladdriga att hålla på med, man får vara lätt på handen. Men överlag verkar det vara ett smart och luftigt system. Det blir en luftspalt längst ner som "luftbeskär " rötterna . Verkar ju bra, jag har en förmåga att övervattna ibland. Jag efterlyser ett kraftigare material, vet inte hur bra jag får kasetterna rena sen...De är väldigt mjuka.