22 januari 2008

GRATTIS ANTON!!


Anton Leuba från Bettna utanför Nyköping är vinnare av världshistoriens första Sturedemotävling. – Jag skickade in min låt mest på skoj. Jag trodde nog att det var mer rockmusik som slog härnere, säger han.

Artikeln fortsätter efter annonsen.
Av drygt 30 inskickade bidrag vaskades fyra fram till final där röstningen varit öppen för alla på www.sn.se.
Bara att bli en av de fyra finalisterna i Sturedemo var en chock för Anton Leuba.
I onsdags eftermiddag, när rösterna räknats, stod det klart att han också tagit hem förstapriset, en spelning på Mittwoch på Nyköpings teater den 6 februari.
– Den här spelningen är jätteviktig för mig. Det blir min debutspelning, den första på riktigt, säger Anton Leuba.
Hyfsad förstaspelning får man säga.
– Ja det är ju ingen skolkonsert direkt. Det ska bli jättekul. Jag känner att det är dags att komma ut och spela nu. Jag börjar tröttna på att sitta och spela in i studion bara.
Vad sa familjen när du fick veta att du vunnit?
– Det var bara grattis, grattis hela kvällen.