15 januari 2006

Mitt i Januari

Grått och karaktärslöst utanför fönstret. Slaskigt och halkigt. Första veckan på jobbet utan kollega gick faktiskt bra. Det känns bra att ha alla timmar på gymnasiet igen, man får ett bättre grepp om människorna på media. Mycket att göra, dock. Tur att man har praktikanter. Nya programvaror snatrt! yeah!
Köpte tyg till scenen. Det var på tiden, de gamla scen"kläderna" håller på att falla i bitar, och det gäller att hålla förfallet stången. Molton till scenen och Bettans dramasal och meschväv till musikalen. Om 14 dagar får vi se....
Länk till Wiz-hemsidan som Samuel&Sebulon håller på med.

Jag vill lära mej PSCS & INDCS ordentligt. Men jag får väl köra på som förr...lite i taget. Glömmer bort mellan varven.

Funderar på att skaffa en LaCie extern hårddisk på 250Gb. Och ett tevekort till datorn från Hauppage. De klipper det analoga här den 27 februari. Jag klarar mej iofs med parabolen, men mina funderingar på ett multimediarum kanske kan ta ett kliv framåt...eller så kan man koppla teven till datorn via hauppage-kortet. jag vill ju ha ett kort med tv-ut.

Elkostnader. en sörja. Om jag sku byta elleverantör till Storumans El-nånting så skulle jag spara nästan 50% av mina nuvarande kostnader. Jag finner det absurt att ha en elleverantör 90mil bort. Och varför kommer alltid erbjudande att binda sig när elpriset är dyrast? Jävla utsugare...
På sommaren har man tid att överväga & räkna på sånt här, men då är det tyst & semester.
Nä. här skulle jag nog välkomna en återgång till reglering. Ingen orkar begripa något av elvärlden, och med största sannolikhet blir vi småkonsumenter lurade. I vanlig ordning.

Idag ska jag, Anders&Lisa fara & besöka Markku som köpt hus. Det ska bli spännande att se...
Senare lite brödbak & dammsugning .

Lyckades skapa sovmorgnar varenda dag i veckorna nu i vår (yess!)

Var bra och sprid snällhet i världen!
Glöm inte att det är långsamhetens vecka !